Achtergrondinfo
Wil je meer inhoudelijke achtergrond? Klik dan hier.
Een aantal interessante bronnen i.v.m. de thema's die op deze website aan bod komen:
Websites
- Talentenarchipel
- Universal Design of Learning - toetsing
- Feedback
- Evalueren om te leren
- Meertaligheid
- Diversiteit
Boeken en artikels
-
Coubergs, C., Struyven, K., Engels, N., Cools, W. & De Martelaer, K. (2013). Binnenklasdifferentiatie. Leerkansen voor alle leerlingen. Leuven/Den Haag: Acco.
-
De Feyter, L. & Vanhove, G. (2014). M-decreet: maatregelen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften, School + visie, 5, 20-23.
-
Geldof, D. (2013). Superdiversiteit. Hoe migratie onze samenleving verandert. Leuven: Acco.
-
Haecox, D. (2010). Differentiatie in de klas. Kinderen en hun manieren van leren. Amesfoort: Kwintessens.
-
Struyven, K., Coubergs, C. & Gheyssens, E. (2015). Ieders leer-kracht. Binnenklasdifferentiatie realiseren in de praktijk. Leuven: Uitgeverij Acco.
-
Valcke, M. (2005). Onderwijskunde als ontwerpwetenschap. Gent: Academia Press
-
Vanderhoeven, J. (2004). Positief omgaan met verschillen in de leeromgeving. Een visie op differentiatie en gelijke kansen in authentieke middenscholen. Antwerpen: Garant.